יום ראשון, 2 באפריל 2023

כתבי אישום נגד 17 תושבי ירושלים, לוד והרשות הפלשתינית שביצעו עסקאות נשק לא חוקי

 פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד 17 נאשמים, תושבי ירושלים, לוד והרשות הפלסטינית כבני 40-20, וזאת לאחר שביצעו כ-30 עסקאות נשק לא חוקי אשר פעילותם נחשפה באמצעות סוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שחר מלול, במהלך השנה האחרונה הופעל על ידי המשטרה סוכן סמוי נגד סוחרי אמצעי לחימה לא חוקיים. הסוכן והנאשמים, אשר לחלקם היכרות מוקדמת, ניהלו משא ומתן על מחיר וסוגי כלי הנשק, בין היתר, אקדחים מסוגים שונים, רימוני הלם ורימוני עשן, וזאת במטרה למכור את כלי הנשק לסוכן. לאחר שהסוכן והנאשמים נפגשו, הסוכן קיבל לידיו את כלי הנשק והנאשמים קיבלו את התשלום עבורם בשווי כולל של כמיליון שקלים. לעיתים במסגרת הפגישה בין הסוכן לנאשמים נעשה שימוש בכלי הנשק על מנת לוודא את תקינותם. בין הנאשם לסוכן בוצעו כ-30 עסקאות במקומות שונים, בין היתר, ירושלים, לוד ובשטחי הרשות הפלשתינית.

 

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של סחר בנשק, קשירת קשר לביצוע פשע, שהייה בישראל שלא כדין וסיוע לסחר בנשק.

 

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

 

מהפרקליטות נמסר כי: "הפעלת הסוכן המשטרתי וליווי החקירה מראשיתה על ידי הפרקליטות הינם חלק מהרחבת המאבק בתופעת כלי הנשק הבלתי חוקיים והסכנה הכרוכה בהם. מעשיהם של הנאשמים מעידים על המסוכנות והתעוזה שלהם ואנו בטוחים כי פעילותו של הסוכן סיכלה עסקאות נוספות ושימוש בלתי חוקי בנשק"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה