יום רביעי, 29 במרץ 2023

הסגרתו של אליהו סויסה מרומניה לישראל בגין ביצוע עבירות מין בשלוש מתלוננות

 אליהו סויסה, תושב בני ברק כבן 41, הוסגר אתמול מרומניה לישראל בגין ביצוע עבירות מין חמורות בשלוש מתלוננות, בעקבות בקשת הסגרה שהגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום בקשה לחידוש ההליכים המשפטיים נגדו.

בשנת 2017 הוגש כנגד סויסה כתב אישום בגין עבירות מין חמורות שביצע בשלוש מתלוננות, בהמשך לכך, התקיים דיון שמטרתו הקראת כתב האישום בפניו, אולם סויסה לא התייצב בבית המשפט. גם לדיון שנקבע מחדש כשבועיים לאחר מכן, לאור היעדרותו מהדיון הראשון, לא התייצב. לאחר שלא התייצב בפעם השלישית, התברר כי עזב את הארץ וההליכים המשפטיים כנגדו הותלו עד לאיתורו והבאתו לדין.

בינואר האחרון סויסה אותר ברומניה והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה העבירה לרשויות ברומניה בקשה למעצר זמני, הוא נעצר ולאחר מעצרו הוגשה, באמצעות עו"ד ג'ני קרמנייב, בקשה להסגרתו מרומניה לישראל. היום הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), באמצעות עו"ד שרון הר ציון, לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה לחידוש ההליכים המשפטיים נגדו ובמקביל בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, בין היתר, כי "המשיב הוסגר לישראל בחלוף שש שנים, בהן שהה בחו"ל במספר מדינות, חלקן כאלו שאין לישראל הסכמי הסגרה איתן, מה שהכביד על איתורו...המשיב הראה במעשיו ובבריחתו הממושכת כי ביכולתו, הכלכלית והטכנית, לשהות מחוץ למדינה פרק זמן ממושך ובדרך זאת לסכל האפשרות לקיים משפטו. המשיב הוכיח כי הוא מוכן לשלם מחיר אישי וכלכלי כבד כדי להתחמק ממשפט כאשר ברח עם אשתו ועם ילדיו ונדד ממדינה למדינה רק כדי לא לעמוד למשפט".

 

תיק ההסגרה טופל בשיתוף מדור תיאום מבצעי חו"ל במטה הארצי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה