יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

מדינת ישראל גן העדן לחייבים – הקמפיין של ערוץ 10

מדינת ישראל גן העדן לחייבים – הקמפיין של ערוץ 10

עד כמה שזה עצוב אולי זה לא מפתיע, שערוץ 10 יצא בקמפיין לאומי להפיכתה של מדינת ישראל לגן העדן של החייבים המסרבים לפרוע את חובותיהם תוך זלזול מתמשך בחוק ובפסיקות בתי המשפט בישראל.

כך, באמצעות הכוחות האדירים הכרוכים בהיות ערוץ 10 אמצעי תקשורת מרכזי וערוץ טלוויזיה ציבורי חבר ערוץ 10 באמצעות מספר תוכניות המשודרות בו ובהובלת צינור לילה בהנחיית גיא לרר לקמפיין משותף עם ח"כ בועז טופורובסקי שכבר הספיק בקרירה הקצרה להותיר מאחוריו את הריסות מפלגת צבר והתאחדות הסטודנטים הארצית, כמו גם לא מעט נושים הסובלים מאי תשלום החובות שהותיר אחריו.

בתוכנית היומית צינור לילה אף נלקח קמפיין גן העדן לחייבים צעד קדימה, באמצעות שבוע איקיוטק הראשון ושבוע איקיוטק השני, אשר מטרותיהם המוצהרות הינן הפרעה ומניעה של תשלום חובות של חייבים לחברה פרטית שסיפקה שירותים.

אומנם גיא לרר הודה שקיימים חובות וקיימים חייבים אך עובדה זו לא הפריעה לו להפעיל את כל כוחו של הערוץ (כולל דף הפייסבוק של התוכנית), בכדי למנוע את תשלומם של החובות על ידי החייבים בישראל, בהתאם לדין.

כדאי אולי להיזכר, שהפיכתה של ישראל לגן העדן הבינלאומי לחייבים סרבנים משרת אולי יותר מכל את ערוץ 10 עצמו שהנו סרבן חובות מועד, וכפי שתואר בערך בויקיפדיה "נושא הפסדים שוטפים מאז הקמתו וחובותיו בסך 60 מיליון שקל למדינת ישראל, כמו גם חובות נוספים (המובטחים בערבות אישית של מימן) לקרן אוריגו (30 מיליון שקל) ולקרן לקולנוע (20 מיליון שקל) שעלולים להביא לסגירתו."

אולי מתוך אותו האינטרס הברור של ערוץ 10 לשנות את כללי השלטון, החוק והסדר בישראל צורפה לקמפיין גם התוכנית בערוץ 10 "הכל כלול", בה הצליחו בערוץ 10 לפרש אמירה תמימה לכאורה של השר גלעד ארדן שטען "שלא צריך להיבהל מכל מכתב מעורך דין" ועשו ממנה כותרת שאינה תואמת את התוכן לפיה השר ארדן קבע שלא צריך לשלם את החובות לחברת איקיוטק.

יכול להיות שהחובות לחברת איקיוטק הם רק הסימפטום אבל במדינה שמאפשרת לערוץ ציבורי מוביל לצבור חובות ולא לשלמם, אולי לא מפתיע שקם אותו ערוץ ויוצא בקמפיין התנערות מהחוק והמשפט במדינה, תוך הפעלת כל כוחו ליצירת גן העדן לחייבים סרבני תשלום במדינת ישראל.